TJI: Projektin toteuttamisesta

Tajusin juuri, etten ole tainnut sanoa mitään projektin toteutuksellisesta rakenteesta, joten korjataanpa erhe.

Jos kaikki menee niin kuin toivon, projekti jakautuu noin suurin piirtein seuraaviin vaiheisiin:

  • Esituotanto
    • Fiilistely, projektin hahmottaminen
    • Suunnittelu, fiilistelyjen kokoaminen joksikin tiiviiksi paketiksi
    • Prototyypittäminen (jos tarpeen)
  • Tuotanto
    • Pelinkehitystä niin pitkään, että 1.0-version vaatimukset ovat täynnä
    • Jos jatkamishaluja on, palataan esituotannon puuhien pariin 2.0-version merkeissä
  • Jälkituotanto
    • Jatkamishaluja ei enää ole, joten edetään ylläpitotilaan, painopiste pelin pitämiselle käynnissä, toisinaan ehkä pieni sisältöpäivityksiä
    • Jatketaan ylläpitoa niin kauan kuin energiaa tai pelaajia riittää

Tällä hetkellä eletään fiilistelyvaihetta, siksi jorinat täällä ovat paikoin korkealentoisia. Tavoitteena ei siis ole luoda 1:1 pohjaa pelille vaan pikemminkin materiaalia josta vain olennaiset poimimalla muodostuu versio 1.0. Jos tekemiseniloa löytyy riittävästi, on meillä lopulta vesio x.0 joka sitten sisältää kaiken käyttökelpoisin fiilistelyistä.

Harrastusprojektista kun on kyse, homma voi tietysti tyssätä tai periaatteessa vaikka hypätä mihin tahansa vaiheeseen milloin vain.

Share This:

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.