TJI: Kuoleminen

En muista onko pelissä kuolemisesta ollut tarkkaa mainintaa, joten tässäpä sellainen: kuolema on pysyvä. En halua heittäytyä täysin roguelikeksi, mutta uskoisin permadeathin olevan sopiva lisäkannuste hengissä pysymiseksi.

Kuoleman koittaessa pelaaja menettää kaiken ja joutuu tekemään uuden hahmon, mutta samalla ruumis omaisuuksineen jää maailmaan. Tietysti ongelmana pelaajalle on se, että ruumis voi olla niin pahassa paikassa, ettei sinne aivan heppoisin perustein mennäkään, joten tavaroiden noutamiseen saattaa vierähtää tovi.

Koska virheiden hinta on kova, nousee pitkin saarta tehtävien tutkimusretkien suunnittelu ensisijaisen tärkeään asemaan. Pitää miettiä reittiä, mukaan otettavia varusteita, säätilannetta, kommunikaatiota ja niin edelleen. Tietysti takin voi jättää auki suoraviivaisemmissa tehtävissä, ei tässä kuitenkaan aivan masokisteiksi olla heittäytymässä.

Share This:

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.